promujbloga.pl

Znajdź mnie na instagramie

Znajdź mnie na instagramie
manaemigrana

piątek, 15 czerwca 2018

Ciasto bez pieczenia - BANOFFEE


WITAJ ,dziś iście słodki post a mianowicie,  przepis na ciasto bez pieczenia - BANOFFEE.
Szybkie, łatwe a w dodatku SAMCZNE.
Ja swój przepis dostałam kilka lat temu, a dokładnie od greckiej koleżanki. Wtedy jeszcze , nie było tu gotowych mas krówkowych/kajmaków, trzeba było gotować około 4 godziny mleko skondensowane, by otrzymać masę kajmakową. Tak jak widzicie , ciasto a może bardziej deser, miał być szybkim sposobem na coś słodkiego a wcale nim nie było. Ostatnio na zakupach natknęłam się na gotową masę kajmakową, to musiałam po prostu to wykorzystać. Wykorzystać , do zrobienia jednego z ulubionych Naszych deserów. Poniżej przepis.👇

                                                                  ⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊
POTRZEBUJESZ:
* 250g ciastek suchych ( herbatniki bebe, digestive itp. ) blendujemy bądź kruszymy
*100g masła/margaryny  rozpuszczone
*puszka (395g  )gotowej masy kajmakowej
*2-3 średnich bananów( pokrojone w plasterki )
* 300 ml śmietany kremówki albo gotowej bitej śmietany w proszku100g na200 ml mleka, do wyrobienia z mlekiem za pomocą miksera
* posypka do dekoracji, starta gorzka czekolada bądź ciemne cacao , to co masz pod ręką
* cytryna , do skropienia bananów by nie ściemniały
* blaszka/ tortownica ( ja wykorzystałam aluminiową blaszkę 20na35

                                                             

⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊
WYKONANIE :
Ciastka wkładamy do blendera i blendujemy do uzyskania struktury piachu.
Jeśli nie posiadasz blendera, wsadź ciasteczka do woreczka i skrusz je za pomocą młotka bądź szklanej butelki. Gotowe, skruszone ciasteczka wsyp do  naszej  blaszki/tortownicy.

                                                                ⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊

Margarynę rozpuszczamy w rondelku i płynną przelewamy do uprzednio skruszonych ciasteczek. Dokładnie mieszamy ciastka z rozpuszczoną margaryną/masłem ,tak by powstała konsystencja mokrego piasku.  Dokładnie ubijamy skruszone ciasteczka ręką,  w ten sposób tworząc spód naszego ciasta. Wkładamy do lodówki na chwile ,  póki nie zajmiemy się masą kajmakową.



⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊
 Teraz przyszedł czas na masę kajmakową. Przekładamy kajmak do rondelka  i czekamy do chwili uzyskania płynnej masy, od czasu do czasu mieszając podczas gotowania . Gotową masę przelewamy na spód ciasta, który uprzednio schładzał się w lodówce. Na tak przygotowanym podłożu, układamy wcześniej skrojone w plasterki banany. Pamiętaj, jeśli chcesz by banany nie ściemniały, skrop je cytryną.





⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊
Czas ubić bitą śmietanę, możesz wykorzystać śmietanę kremówkę albo tak jak Ja ,gotową bitą śmietanę w proszku miksując z 200ml mleka.( ta wersja jest szybsza ).
Bita śmietana musi być sztywna.
Gotową bita śmietanę ,wykładamy na nasze ciasto i posypujemy posypką bądź gorzką czekoladą/ cacao

  


⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊



GOTOWE ! Ciasto wsadź do lodówki, daj mu chwilę odpocząć/ schłodzić się, minimum 1 godzinkę. Ciasto przechowuj w lodówce.
 Smacznego . słodka i chłodna pokusa czeka w lodówce.
Proste, prawda ?
                                                                              ⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊
Mam nadzieję ,że kiedyś skorzystasz z tego przepisu . Co najważniejsze, aby Tobie i Twoim domownikom posmakowało.
👄👄👄👄👄👄👄👄👄👄
 Ściskam Mocno, BUŹKA .

3 komentarze:

  1. Jakie świetne ciasto, muszę koniecznie wypróbować, bo banany bardzo lubię!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkąd znam ten przepis to ciasto zyskało miano jednego z moich ulubionych. Super, że się nim podzieliłaś. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń